Ételallergia

Tökéletes kókuszkrém, laktózmentesen

Tökéletes kókuszkrém, laktózmentesen

2016.06.09 reve

A napokban egy kókuszos süteményt készítettem, de túl száraznak ítéltem csak úgy magában fogyasztani, úgyhogy el kezdtem gondolkozni, hogy milyen szószt lehetne tálalni mellé. Először eperkrémen gondolkoztam, minden meg is volt hozzá, kivéve az eper, úgyhogy erről lemondtam. Aztán jött a szokásos csokoládé krém, de azzal meg túl gejl lett volna az édesség, meg egyébként is, már elég unalmas is. Miután semmi nem jutott eszembe, megnéztem a neten, hogy milyen kókuszos sütemények vannak, de egyikhez sem volt „szósz”, viszont találtam egy olyan sütit, ami kókuszkrémmel volt töltve. Innen jött az ötlet, hogy elkészítem a saját kókuszkrémemet, kicsit megreformáltam az eredeti receptet és egy nagyon jó dolog született belőle. Megmutatom:

gettyimages-566024669.jpg

Hozzávalók

  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 1 dl konzerves kókusztej (sűrű)
  • 1,5 dkg liszt
  • 1 dl SPAR free from laktózmentes tej
  • 1 evőkanál méz
  • pár evőkanál kókuszzsír
  • fél tasak vaníliás cukor (opcionális)

Az elkészítés

 

  • Forralja fel a laktózmentes tejet és adja hozzá a kókuszreszeléket. Elvileg ezt addig kellene főzni, amíg meg nem puhul a kókusz, viszont ezt képtelenség kivárni. Én körülbelül 30-40 percen keresztül főztem.
  • Amíg a tej és a kókusz készül, keverje el a lisztet a vaníliás cukorral.
  • Miután letelt a 40 perc, vegye le a tűzről a tejes kókuszt és adja hozzá a lisztes cukrot. Keverje csomómentesre az egészet és forraljon egyet a masszán. Ha felforrt, vegye kisebbre a hőfokozatot és keverje el benne a mézet, a kókusztejet és a kókuszzsírt. (Ehhez a projekthez fölösleges kókuszzsírt venni, mivel a konzerves kókusztej fele általában zsírból áll, ezt kanalazza a masszához.)
  • Ha sűrűbb krémre vágyik, adjon még a krémhez lisztet és ilyenkor érdemes még egy kis kókuszzsírt is pluszban belekeverni.

Nem csak szószként zseniális, tölteléknek is jó süteménybe, vagy két keksz közé is kenheti. 

 

 

 

 

komment komment

spar ételallergia kókuszkrém laktózmentes életmód

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása